Двигателите с вътрешно горене могат да бъдат спасени!
Тенденциите през последните години клонят към вярването, че този вид агрегати няма да просъществуват още дълго. В много държави се дискутира забраната на такива автомобили, но на практика няма приложена такава. Определено обаче компаниите-производители са притиснати да търсят иновативни решения за бъдещето.
Единственото възможно е да има най-малко емисии въглеродн диоксид и най-висока мощност.
Още преди 2 века е направено откритие, което може да доведе до по-ефективно изгаряне, по-малък разход на гориво и по-малко замърсяване – два стандартни двигателя без цилиндровите глави се монтират един върху друг, така че цилиндрите да съвпаднат, а буталата да се движат едно срещу друго. Тук няма нужда от разпределителни валове и клапани, но за разлика от двутактовите двигатели, които на практика работят по същия начин, двойно по-големия брой бутала, се грижи за генерирането на достатъчно мощност.
Инженерите стигат до задънена улица обаче при смесообразуването и не могат да достигнат пълния капацитет на този тип двигатели.
Решението може да се окаже скрито в двутактовия насрещен двигател – ако се използват последните технологии при двигателите с вътрешно горене заедно с нестандартната конфигурация от няколко дълги цилиндъра с по две срещуположно движещи се бутала.
Разбира се това ще е най-добрия вариант – да бъде създаден високоефективен двигател с утвърдена технология и не на последно място изградена мрежа за зареждане.
Ето и видео с иновативната идея, която би запазила двигателите с вътрешно горене: